۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۳۵

استاندار عنوان کرد:

مشارکت حداکثری تابع دومقوله سلامت و رقابت در انتخابات است

مشارکت حداکثری تابع دومقوله سلامت و رقابت در انتخابات است

یاسوج - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات تابع دو مقوله سلامت در برگزاری انتخابات و ایجاد رقابت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران مسئولیت سلامت در برگزاری انتخابات را وظیفه دولت و وزارت کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد رقابت در انتخابات علاوه بر دولت و وزارت کشور نیازمند همراهی و همکاری سایر بخشها از جمله شورای محترم نگهبان و هیئت نظارت می باشد.

وی اظهار داشت: آنها ضمن آنکه مواظب هستند افراد ناصالح وارد انتخابات نشوند، نباید خدای ناکرده مانع ورود افراد صالح به این عرصه شوند و باید در ارزیابیها و تعیین صلاحیت ها به نحوی عمل شود که تمامی سلیقه ها حضور داشته و مردم قدرت انتخاب داشته باشند.

خادمی افزود: در اکثر موارد نیروهای شاخص در استان از طریق بند سه رد صلاحیت شده اند که به نظر می رسد مطابق آیین نامه اجرایی قانون، اثبات وفاداری به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه از طریق اعلام ابراز خود فرد، امکان پذیر باشد.

استاندار یادآور شد: در صورت عدم ورود چهره های شاخصی که فعلا تایید صلاحیت نشده اند به عرصه انتخابات، ممکن است فضای انتخابات به سمت رقابت های قومی و منطقه ای سوق داده شود و رقابت سیاسی جای خود را به این رقابتها بدهد که برای توسعه استان خطرناک خواهد بود.

خادمی با اشاره به نحوه اعتراض کاندیداها تاکید کرد: افراد رد صلاحیت شده صرفا از طریق روشهای قانونی اعتراضات خود را به مجاری ذیربط از جمله شورای محترم نگهبان اعلام کنن افزود: امیدواریم اعضای محترم هیئت نظارت و شورای محترم نگهبان همکاری لازم را داشته باشند و انشاءالله با تایید صلاحیت این افراد که اغلب از دلسوختگان انقلاب اسلامی و دارای سوابق خوبی نیز هستند، به رقابت انتخابات کمک کنند.

وی در پایان با اشاره به نحوه اعتراض کاندیداها تاکید کرد: افراد رد صلاحیت شده صرفا از طریق روشهای قانونی اعتراضات خود را به مجاری ذیربط از جمله شورای محترم نگهبان اعلام کنند.

کد خبر 3029067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha